czwartek, 14 lutego 2013

Kogut z papierowych jajczarek


Potrzeba nam sporo papierowych jajczarek



odcinamy ,,czubeczki''


rozciąć  jak pokazane na zdjęciu


Skleić.Można od spodu podkleić cienkim papierkiem
To będzie szyja koguta,dlatego trzeba zrobić 5 takich kwiatków.
Pierwszy ma mieć 5 płatków,drugi 6,trzeci 8,czwarty 10 a piąty 12 płatków
Popatrzcie na gotowego ptaka;)


dziób i grzebień







wyciąć odpowiedni kształt z tekturki i naklejać piórka
najpierw jedno ,potem dwa, i tak dalej
robimy dwa takie pióra




wycinamy długie na  15 cm paski,będą to pióra ogona
Robimy dwa takie ,,zestawy''



Do zrobienia brzucha potrzebny będzie balon,gazety i klajster z mąki


Wąskie paski gazety moczymy w kleju i obklejamy balon


jako ostatnią warstwę dajemy biały papier


Po wyschnięciu przebijamy balon,a sztywną skorupę tniemy na dwie nierówne części.
Bierzemy większą i za pomocą tekturki doklejamy szyję,skrzydła i całą resztę.Mniejszą część naszego balona wkładamy w większą i tam będzie miejsce na jaja(ale zabrzmiało:))


Teraz czas na malowanie.Dobrze byłoby użyć perłowych farb,bo nadadzą naszemu ptaszysku ładnego połysku





i gotowe;)


Bardzo jestem ciekawa,czy ktoś skorzysta z tego kursu;)
Moim zdaniem kogut jest rewelacyjny.
Pozdrawiam:)





















18 komentarzy:

  1. jest genialny i nawet mam sporo tych wytłoczek hmmm szkoda że doba ma tylko 24h bo u ciebie na blogu co dzień pojawia się coś co bym chciała zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam jeszcze czegoś tak fantastycznego! I to z opakowań po jajkach! Już zaczynam je zbierac ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kogut jest wyczesany !! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny kogut, Jesteś mistrzyni:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kto wie czy się czasem nie skuszę w wolnej chwili,bo świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kogut, naprawdę rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. niesamowity pomysł-muszę koniecznie spróbować,dużo fajnych pomysłów u ciebie,będę na pewno zaglądać,zapraszam również do mnie
    k-deko.blogspot.com
    pozdrawiam serdecznie Kasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właśnie zaczynam :P. Ciekawe jaki wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  9. hmm tak patrzę na tego kogutka i aż mam ochotę go zrobić:) pozdrawiam
    zapraszam do siebie w wolnej chwili pasjegosienki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ten kogut podobał mi się od dawna ,i właśnie go zrobiłam ,troszkę po swojemu , ale nie było łatwo zostało mi jeszcze malowanie , jak skończe dodam zdjęcie na blogu pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest super.Właśnie go robię i zastanawiam się ,jak przymocować te,, piórka"na szyi?

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie go robię.Zastanawiam się tylko jak przymocować te "piórka" na szyi?

    OdpowiedzUsuń
  13. witam
    mam pytanie, ponieważ między mną a mężem doszło do ostrej dyskusji. czy grzebień jest naklejony na środku łuski, czy między dwiema łuskami?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń